Koltec-necam Колтек газов инжекцион LPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koltec-necam Колтек газов инжекцион LPG

Колтек газов инжекцион LPG Koltec-necam газова КОЛТЕК АГУ КОЛТЕК


You are not connected. Please login or register

Автоматично превключване на бензин

4 posters

Go down  Съобщение [Страница 1 от 1]

uliandim



Здравейте,
колата ми е Opel Astra G 1.8 v16, а газовият инжекцион ми е Koltec-necam. При кратки пътища няма проблеми, всичко е идеално, но кача ли се на магистралата след 100-тия километър започва да прави проблеми - автоматично ми превключва на бензин и аз трябва на всеки 10-15 минути да спирам и наново да я паля. (По принцип при палене компютърът автоматично превключва от бензин на газ по зададена температура на компютъра).

И това ви казвам само на дълъг път при каране 130-140 на магистралата. Забелязал съм, че повечето пъти превключва на някакво нагорнище, когато се опитам да изпреваря или просто подам леко газ.

Извадих маркуча където влиза газ в разпределителя и видях, че цедката е чиста и нямаше нищо по нея. Не се навих да го разглобя, защото не знам как и мисля, че е чист. Като си сложих всичко обратно, запалих колата и махнах вакуумния маркуч на изпарителя... не миришеше на газ. След това реших да направя диагностика на ГИ и ми показа това:

Code 21 TPS-signal to high.(TPS = Throttle Position Sensor)

Какво означава и трябва ли да правя нещо или да не пипам нищо.

Какво е това ограденото в червено кръгче.. Развих го и имаше дупка надолу. Извинявам се за тъпия въпрос, но наистина си нямам идея за какво е Very Happy

Автоматично превключване на бензин 2dc74eb

hitsov



Здравей,

Мисля че проблема ти е в лоши налягания на изпарителя. По принцип ако има проблем който да дава бедна смес, компютъра на газовата не вдига грешка понеже предполага че караш на свършваща газ.
Друг проблем може да идва от лоша ламбда сонда. Замаси диагностичният сив кабел зад ключа и запали колата. Трябва лампата да мига с интервал 1 секунда. Светнала лампа значи богата смес, изгаснала значи бедна и това е нормалното поведение на колата. Трябва да наблюдаваш това поведение при празни обороти и при поддържане на скорост с педал на газта до 30 процента.
Виж си филтрите на газта, понякога се събира невероятно много мръсотия.
Друго което можеш да направиш е да си измериш всички сигнали дали са горе долу добри:
http://www.askanowner.com/_upload/1_2/attachments/Koltec%20Computer.pdf
Ламбда сондата трябва да е 0.2-0.8 волта тоест бедна богата. Мап сензора трябва да е 0.6 волта когато спираш с двигател и 5 волта когато си на контакт с изключен двигател. TPS-а трябва да е около 1-5 волта при отпуснат и при натиснат педал на газта съответно.
Друга причина да ти обръща на бензин е температурният сензор на изпарителя да не е наред, но него го изключвам понеже казваш че нямаш проблеми на къси разтояния.
Ограденото с червено е просто още един порт за инжектор, т.е. е за 6 инжектора, а ти имаш 4 цилиндъра т.е. 2 свободни.
Успех!

uliandim



Благодаря ти за изчерпателния отговор, но сега да те питам друго:

При рязко подаване на газ, двигателят заглъхва за момент и след това поема. Пробвах на бензин, там този проблем го няма.

uliandim



Ето поведението на светлинния датчик на превключвателя след като замасих сивия кабел за диагностика:



До 0:23 работи на празен ход, след това подавам газ до 2000-2100 оборота, а на 0:45 отнемам и пак си я оставям на празен ход... Нормално ли е това поведение?

hitsov



Мига що годе добре, може пък да е само заради ТПС-а(макар че много ме съмнява да ти обръща горивата заради ТПС). Провери на газовото ЕКУ какви напрежения ходят по схемата която ти дадох. Даже няма нужда да я палиш само контакт дай и натискай плавно педала. Трябва напрежението да се променя от ~1 до ~4 волта плавно и без подскоци.
Провери ли си всичкото газов филтър което притежаваш?
ПС. От горното видео изключваме ламбдата като заподозрян.
ПС2. Колкото и да те изкушава махни сивият кабел след като си направиш диагностиката, че когато е без контакт със замасен сив кабел, мърда стъпковото моторче в двете крайни положения, и ще му скъсиш стабилно живота ако го оставиш така.

sadovetsa



Първо си провери филтъра в клапана дали е чист, защото и на мене ми правеше такъв проблем преди и като смених филтъра и всичко се оправи.

perin



Здравейте.
Аз имам същата система на Rover 416 и подобен проблем. В града се справя прилично, но на някоя по-дълга отсечка /Цариградско, Ботевградско, Околовръстното/ или на извънградско след няколко минути сама превключва на бензин. Също така се случва в града лампичката да светва трайно за известно време, без да мига като колата продължава да си работи нормално на газ. Не и разбирам много, сега ще видя филтърът как е, сигурно ще го сменя. Друго какво бих могъл да направя?
Благодаря предварително Smile

Sponsored content



Върнете се в началото  Съобщение [Страница 1 от 1]

Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите