Koltec-necam Колтек газов инжекцион LPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Koltec-necam Колтек газов инжекцион LPG

Колтек газов инжекцион LPG Koltec-necam газова КОЛТЕК АГУ КОЛТЕК


You are not connected. Please login or register

Нямам принудителен празен ход

3 posters

Go down  Съобщение [Страница 1 от 1]

hitsov



Колеги здравейте!
Вече доста се изнервих и не мога да намеря решението сам.
Проблема е че колата не държи принудителен празен ход.
Вързал съм се с уред на ламбдата и с един светодиод и съпротивление на клапана на принудителният.
Когато пусна газта и държа обороти(дори и над 4000) клапана цъква за момемт и пак си отваря. Ламбдата е супер богата - над 700-900мили волта. Измерих ТПС-а 0.87 - 2.53 килоома, пък и той е и на бензина и щеше да даде грешка. На бензин имам принудителен празен ход. Веднага щом пусна газта ламбдата е 0-личка.
Измерих МАП-а 1.3-1.6 волта на празни обороти в зависимост дали съм пуснал фарове. Като пусна климата за момент отива и до 2.15в. С педал до дупка и при ускорение - 4.5в. При спиране с двигател 0.3-0.6в.
Релето се опитва да спре клапана дори на припомпване на газта цъка но съвсем за кратко. Ако я пусна по по-продължителен баир надолу пак прецъква, не е ритмично - един път през 5 сек друг път през 2сек. Вече почвам да се съмнявам в ЕКУ-то.

Други симптоми на колата са че гори доста особено градко качва 20/100 отма с нормално каране. Влиза в ламбда контрол на ниски обороти, но като цяло ако е сменен режима преди това държи богата смес 5-6 секунди и после почва да клати ламбдата.
В другите режими си клати ламбда и то доста добре. При леки ускорения (1/3 педал) дори не излиза от ламбда контрол.
Разпределителя мисля че е много добре почистен, и наляганията на изпарителя съм ги настройвал с доста готин манометър в който нямам съмнения.

Всякъкви съвети и идеи са добре дошли.

plamenio



hitsov написа:Колеги здравейте!
Вече доста се изнервих и не мога да намеря решението сам.
Проблема е че колата не държи принудителен празен ход.
Вързал съм се с уред на ламбдата и с един светодиод и съпротивление на клапана на принудителният.
Когато пусна газта и държа обороти(дори и над 4000) клапана цъква за момемт и пак си отваря. Ламбдата е супер богата - над 700-900мили волта. Измерих ТПС-а 0.87 - 2.53 килоома, пък и той е и на бензина и щеше да даде грешка. На бензин имам принудителен празен ход. Веднага щом пусна газта ламбдата е 0-личка.
Измерих МАП-а 1.3-1.6 волта на празни обороти в зависимост дали съм пуснал фарове. Като пусна климата за момент отива и до 2.15в. С педал до дупка и при ускорение - 4.5в. При спиране с двигател 0.3-0.6в.
Релето се опитва да спре клапана дори на припомпване на газта цъка но съвсем за кратко. Ако я пусна по по-продължителен баир надолу пак прецъква, не е ритмично - един път през 5 сек друг път през 2сек. Вече почвам да се съмнявам в ЕКУ-то.

Други симптоми на колата са че гори доста особено градко качва 20/100 отма с нормално каране. Влиза в ламбда контрол на ниски обороти, но като цяло ако е сменен режима преди това държи богата смес 5-6 секунди и после почва да клати ламбдата.
В другите режими си клати ламбда и то доста добре. При леки ускорения (1/3 педал) дори не излиза от ламбда контрол.
Разпределителя мисля че е много добре почистен, и наляганията на изпарителя съм ги настройвал с доста готин манометър в който нямам съмнения.

Всякъкви съвети и идеи са добре дошли.







Колега имам същия проблем ,би ли споделил от какво излезе при теб?

hitsov



Здрасти,

Ами проблема не съм го решил, или поне не намерих от къде е. Бащата ми направи една джаджа, която следи импулсите на бензиновите инжектори(преди да бъдат прекъснати в емулатора). Ако няма импулс на бензиновите инжектори за х-време, реже газта през DFCO клапана на разпределителя. Честно не намерих разлика в горенето, единствено изчезна неприятното лашкане.

Преди 400 км си притегнах жилото на газта понеже не се отваряше докрай и от тогава насам поставих личен рекорд за горене - 10.3 смесено 2/3 магистрала 1/3 градско. Което на тази кола е мноооого под обичайното. И си мисля че някое от ЕКУ-тата може да е било перманентно в режим обучение, понеже не е виждало никога TPS над определена стойност която смята за Full Throttle. Та виж го и това.

Поздрави,
Иво

slepiq



hitsov написа:Колеги здравейте!
Вече доста се изнервих и не мога да намеря решението сам.
Проблема е че колата не държи принудителен празен ход.
Вързал съм се с уред на ламбдата и с един светодиод и съпротивление на клапана на принудителният.
Когато пусна газта и държа обороти(дори и над 4000) клапана цъква за момемт и пак си отваря. Ламбдата е супер богата - над 700-900мили волта. Измерих ТПС-а 0.87 - 2.53 килоома, пък и той е и на бензина и щеше да даде грешка. На бензин имам принудителен празен ход. Веднага щом пусна газта ламбдата е 0-личка.
Измерих МАП-а 1.3-1.6 волта на празни обороти в зависимост дали съм пуснал фарове. Като пусна климата за момент отива и до 2.15в. С педал до дупка и при ускорение - 4.5в. При спиране с двигател 0.3-0.6в.
Релето се опитва да спре клапана дори на припомпване на газта цъка но съвсем за кратко. Ако я пусна по по-продължителен баир надолу пак прецъква, не е ритмично - един път през 5 сек друг път през 2сек. Вече почвам да се съмнявам в ЕКУ-то.

Други симптоми на колата са че гори доста особено градко качва 20/100 отма с нормално каране. Влиза в ламбда контрол на ниски обороти, но като цяло ако е сменен режима преди това държи богата смес 5-6 секунди и после почва да клати ламбдата.
В другите режими си клати ламбда и то доста добре. При леки ускорения (1/3 педал) дори не излиза от ламбда контрол.
Разпределителя мисля че е много добре почистен, и наляганията на изпарителя съм ги настройвал с доста готин манометър в който нямам съмнения.

Всякъкви съвети и идеи са добре дошли.
Здравей колега имам подобен проблем само че при мен има принудителен празен ход но двигателя не работи спокойно все едно е на три цилиндъра.Филтъра на газовия клапан е сменен имам допълнителен филтър преди разпеделителя който е чист,почистил съм разпределителя като съм го разглобил целия,регулирал съм и наляганията на изпарителя и проблема си остава.

hitsov



Здравей,

Когато рабпти на 3 цилиндъра най-вериятната причина е разпределителя. Прибвай да стинеш маркучите които отиват към цилиндрите един по един, докато колата работи на празен ход. Съответно този, който не прави разлика е проблемният. Ако двигателят ти е 4 цилиндъра можеш да пробваш да преместиш маркуча на някоя от 2-те свободни дупки.

Успех!

slepiq



Колега след преместване на единия маркуч на друга свободна дупка колата се стабилизира,мерси за насоката.Заблудил съм се понеже чистих разпределителя като извадих втулката с Y-каналите и ги почистих идеално и въпреки това нямаше добър празен ход.Но сега като преместих един маркуч двигателя е спокоен.Дали е възможно да се получава износване на тези Y-канали?

hitsov



Радвам се че си оправил проблема!
Не мисля че има проблем с износването, поне аз не съм чувал такива неща.

Sponsored content



Върнете се в началото  Съобщение [Страница 1 от 1]

Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите